streda, júna 13, 2007

Digitalna distribucia ma zelenu

Hry cez internet uz davno nie su domenou malych nezavislych vydavatelov s nedostatkom financii na serioznu distribuciu. Spravy z poslednej doby potvrdzuju uspesnost digitalneho modelu. Valve nedavno ohlasili vyse 13 milionov aktivnych uzivatelov ich uspesnej sluzby digitalnej distribucie Steam (ktoru "nakopol" Half-Life 2 koncom roku 2004). Pri takomto cisle zbystri pozornost aj ten najkonzervativnejsi herny sef. Poslednou novinkou su hry od Capcom, prveho japonskeho vydavatela, na Steame. Pripojil sa k ostatnym velkym hracom ako Activision, 2K Games ci Eidos.

Dalsim dokazom funkcneho modelu digitalnej distribucie su Telltale Games so vzkriesenou advetnure legendou Sam and Max. Od minulej jesene vydavaju kazdy mesiac novy diel hry cez svoje stranky a dalsich partnerov. Teraz sa im podarilo kasicku naplnit 6 novymi milionmi dolarov od roznych investicnych spolocnosti. Chystaju nove herne serie, k PC chcu pridat aj dalsie platformy - peniazky sa teda urcite budu hodit. Faktom vsak je, ze na zaklade uspechu Sama a Maxa presvedcili ludi s vreckami plnych penazi. Digitalne distribuovany, epizodicky obsah este nepovedal posledne slovo.

V strednej Europe je situacia ako zvycajne o niekolko rokov pozadu. Mame tu sice prve lastovicky v podobe slovenskeho T-Comu a ich digitalneho prenajmu hier (v Polsku vraj jeden operator prevadzkuje nieco podobne), ale urcite nemozme hovorit o masovej popularite. Dalsim hracom v tejto oblasti je EA so svojim EA Linkom a predajom krabicovych verzii booster packov pre Battlefield s kodom na stiahnutie namiesto CD ci DVD. Jeho popularita je vsak brzdena obmedzenou lokalizaciou do polstiny a rustiny a nemoznostou vyuzitia lokalnych platobnych systemov. Som preto velmi rad, ze EA si uvedomuje silu digitalnej distribucie a v buducnosti mozeme cakat vylepsenu a lokalizovanu verziu EA Linku.

Žiadne komentáre: