pondelok, mája 24, 2010

Broken Sword The Director's Cut (iPod Touch) - 18 hodín skvelej zábavy

Nechce sa mi ani veriť, že som ho po tých rokoch opäť dohral. Málokedy si dávam gamesky ešte raz (tak ako filmy alebo knihy). V prípade Broken Sword: The Director's Cut som spravil výnimku z dôvodu otestovania dotykového iPodu ako hernej platformy. Skúšobne som si za smiešnych 3.99 EUR stiahol legendárnu adventúrku, klasiku zo zlatého veku point and click dobrodružstiev. Po niekoľkých prebdených nociach - v posteli po boku nespokojnej priateľky - som potešený zase raz zhliadol záverečné titulky. Trvalo mi to takmer 18 hodín. Tomu sa hovorí dobré ROI.

Je to skvelá adventúrka a na appleackej dotykovej platforme si ju snáď užijete ešte viac ako s myšou v ruke. Príbeh, prepracovné postavy, perfektne napísané dialógy a (poväčšine) výborný dabing zostali zachované. Až pri druhom hraní som si uvedomil, ako dobre je scenár príbehu postavený. Máloktoré dnešné adventúry sa mu môžu rovnať.

Autori do konverzie pridali nový dotykový interface, ktorý ma skutočne očaril (pozrite video nižšie). Je takmer dokonalý, až na občasné problematické ovládanie hlavného hrdinu. Určite by ho mohli by ho prebrať aj ostatní developeri a remakeri.  

Pridané dotykové puzzle sú fajn. Niektoré lepšie, ine horšie - najväčšie potešenie z rozlúsknutej záhady mi priniesol hneď jeden z prvých. Rozlúsknutie zašifrovaného textu nahrádzaním jednotlivých písmenok abecedy bol výborne vymyslený a docela náročný na rozlúsknutie. V hre nájdete aj úplne novú časť hrateľnú za Nico, Georgovu sympatickú sparing partnerku.

Broken Sword: The Director's Cut mi namiesto otestovania platformy priniesol nový pohľad na dotykové displeje ako hernej platformy. Moja nedôvera pominula, iPad je na ceste a ja za chvíľu naštartujem Beneath a Steel Sky. Túto kultovku od Revolution som nikdy nehral a všetci vieme, že tenkrát poprvé je to najlepšie.

Broken Sword: The Director's Cut - iPhone/iPod/iPad

Posted via web from chrupi's startin-up

Žiadne komentáre: